Barnakuten

Igår va vi med lilleman på barnakuten. Jag hade under dagen bett bvc kolla hans blodsocker pga att jag tycker att han dricker mer än vanligt och kissar som bara den. Plus att jag ville kolla upp hur det låg till efter hans jätte låga blodsocker direkt efter födseln. Det visade sig att han hade förhöjt socker i bloded, och därför skickades vi vidare till Helsingsborgs barnakut. Där fick vi sitta hela kvällen med en kinkig och övertrött liten kille som bara ville i säng.

När kl sedan närmade sig 9 fick vi åka hem. Alla prover de hade tagit under kvällen va dock normala, men det ska tydligen ske några fler "stickkontroller" efter någon vecka eller så. Väntar just nu att de ska ringa ifrån hbg. Förhoppningsvis är det inget fel på honom....Men det tror jag inte heller. Kanke va det bara en engångsförteelse detta med sockret??...nåja bäst att kolla upp saken ju....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0